"Segalanya bermula dengan sakit di bahagian kaki. Mula-mula rasa kebas dan mencucuk, kemudian diikuti berat badan susut secara mendadak dan jalan terakhir, kaki kiri akhirnya terpaksa dipotong." - En. Nasir

30 tahun yang lalu, En Nasir disahkan menghidap kencing manis.

Beliau sedar ini akibat dari abaikan kesihatan dengan terus menjalani kehidupan seperti biasa seolah-olah tiada apa yang berlaku.

Keluar kerja di waktu pagi dan balik ke rumah lewat malam.

Tiada masa untuk bersenam.

Makan minum pun tak jaga.

Setiap hari minum minuman bergas berbotol-botol dan jika berjumpa rakan pastinya teh tarik dan roti canai menjadi hidangan yang paling digemari.

Waktu itu, kesannya masih belum kelihatan dan beliau langsung tidak menyangka ia akan menjadi lebih teruk selepas kakinya di potong.

Segalanya bermula dengan sakit di bahagian kaki.

Mula-mula rasa kebas dan mencucuk, kemudian diikuti berat badan susut secara mendadak dan jalan terakhir, kaki kiri akhirnya terpaksa dipotong.

En Nasir masih tidak boleh melupakan saat bagaimana keadaan kakinya menjadi semakin memburuk. Ia bermula dengan hanya luka kecil di celah ibu jari dan luka tersebut mulai berubah menjadi kehitaman.

Apabila berjumpa doktor, hanya satu saja jawapannya. Potong!

Rupanya luka kecil tersebut telah melarat dan langsung tidak disedari oleh En Nasir. Sebaik pulang ke rumah pula, En Nasir langsung tidak menjaga kesan luka ibu jari yang dipotong dengan sebaiknya.

Luka yang tidak sembuh membuatkan ia terus merebak ke bahagian lain, sehinggalah akhirnya kaki kirinya pula terpaksa dipotong bermula dari bawah lutut.

Kencing manis sememangnya pembunuh senyap. Kita hanya sedar apabila keadaan sudah menjadi kritikal.

Doktor memberitahu bahawa jika En Nasir masih terus dengan sikap sambil lewa terhadap penjagaan kesihatan dirinya, berkemungkinan besar kaki kanan beliau pula akan dipotong.

Ngeri memikirkan kesakitan, keperitan dan kesukaran yang bakal ditanggung, En. Nasir mula mencari ikhtiar cara untuk mengatasi masalah yang dihidapi sehingga beliau berjumpa dengan saya.

Melalui langkah yang saya syorkan, En Nasir mendapati luka di kaki kanan yang menunjukkan kesan kehitaman telah menghilang. Kakinya kembali bersih dan cantik. Bacaan gula mula bertambah baik dan masalah yang dihidapi dapat diatasi.

Beliau lega dan gembira kerana pada mulanya beliau sudah rasakan tiada harapan lagi dan hampir hendak menyerahkan kaki kanannya untuk dipotong.

"Saya Tak Mahu Ini Terjadi Pada Diri Anda!"

Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri (MD VUB Brussels, Belgium)

Selaku graduan Vrije Universiteit Brussels, Belgium dalam bidang perubatan, saya merasakan satu tanggungjawab besar untu berkongsi kebaikan dan memberikan kesedaran kepada masyarakat melalui ilmu yang saya perolehi.

Setelah hampir 29 tahun berada dalam bidang perubatan moden, alternatif dan anti-penuaan, saya terus menerus terlibat dalam proses penyelidikan dan pembangunan (R&D) mengenai bahan nutrisi-nutrisi terbaik dunia.

Menerusi network doktor dari UK, Europe dan serata dunia, saya telah mendapat pelbagai ilmu klinikal yang padat mengenai masalah tiga serangkai termasuk kencing manis.

Saya juga berbesar hati berkongsi ilmu yang diperoleh melalui rancangan televisyen seperti Majalah 3, Bincang Petang, Wanita Hari Ini, Agro Jurnal, Nasi Lemak kopi O, Medik TV, Selamat Pagi Malaysia dan banyak lagi.

Harapan besar agar usaha saya ini dapat menghasilkan lapisan masyarakat yang lebih peka dan berinformatif mengenai penjagaan kesihatan.

Kenapa dari kebas boleh sampai kena potong kaki?

Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri (MD VUB Brussels, Belgium)

Seringkali situasi sebegini dilihat di hospital.

Kerap kali doktor terpaksa untuk memotong kaki pesakit untuk menyelamatkan nyawa pesakit kerana jangkitan kuman yang asalnya dari kaki boleh merebak hingga ke jantung, buah pinggang, otak dan jika tidak dirawat, ia boleh membawa kepada kematian.

Ada yang dipotong di jari, buku lali, bawah lutut dan ada juga dipotong sehingga paras atas lutut.

Antara sebab yang utama adalah akibat komplikasi daripada penyakit kencing manis yang berisiko untuk mendapat luka yang teruk di bahagian kaki. Ini merupakan salah satu komplikasi di mana kaki akan mengalami kekurangan deria sentuhan (diabetic neuropathy) dan juga kerana salur darah di kaki menjadi sempit (peripheral vascular disease).

Kebas kaki bermula bila paras gula tinggi berterusan seterusnya menyebabkan keradangan pada saluran darah dan menyebabkan ada penebalan pada bahagian dalam saluran darah. Semakin lama, saluran darah akan mula mengecil dan mengganggu aliran darah terutamanya ke sel-sel saraf.

Anda perlu ingat, darah amat penting untuk bawa oksigen dan nutrient kepada sel badan. Tanpa oksigen dan nutrient mencukupi, sel badan akan mula lemas dan mati.

Itu lah sebab kenapa ramai pesakit kencing manis yang mengalami simptom spontan seperti rasa macam berjalan atas kapas tak rasa apa, semut-semut, rasa mencucuk macam pijak paku atau ada yang malam-malam rasa kaki tu panas macam dilayur api.

Penyakit kencing manis boleh mengakibatkan urat saraf mengalami kerosakan dan menyebabkan ia tidak boleh berfungsi dengan sempurna.

Antara tanda-tandanya adalah kaki akan berasa kebas-kebas pada paras pergelangan kaki. Ini menyebabkan pesakit berisiko tinggi untuk tidak perasan sekiranya terdapat luka di kaki.

Luka yang kecil akan menjadi besar jika tidak dirawat dengan kadar segera.

Kencing manis juga boleh menyebabkan salur darah menjadi sempit terutamanya salur-salur darah yang besar. Ini mengakibatkan kurangnya darah sampai ke kaki dan sekiranya ada luka di kaki, ia menyebabkan luka tersebut lambat sembuh kerana darah tidak dapat membekalkan nutrien yang secukupnya untuk membantu penyembuhan luka tersebut.

Amaran : Jangan Ambil Mudah Sekiranya Terdapat Luka Kecil Terutamanya Di Bahagian Kaki!

“Tiap-tiap penyakit itu ada ubatnya. Apabila sesuai ubat itu terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah ia dengan izin Allah”..

PENEMUAN TERKINI

Ada 6 fasa utama sehingga berlakunya penyakit,

  • Mindset yang tidak betul
  • Pengaruh persekitaran dan tabiat kehidupan
  • Permasalahan pada proses metabolik
  • Pengumpulan toksin
  • Simptom
  • Komplikasi

Kalau kita lihat rawatan yang diambil di hospital pada ketika ini seperti ubatan dan insulin. Kedua rawatan ini hanya mampu menyelesaikan fasa 5 dan fasa 6.

  • Mindset yang tidak betul
  • Pengaruh persekitaran dan tabiat kehidupan
  • Permasalahan pada proses metabolik
  • Pengumpulan toksin
  • Simptom
  • Komplikasi

Bagaimana Kajian Dunia Mampu Membuktikan Kencing Manis Jenis 2 Boleh Disembuhkan?

Kajian sains dunia menggunakan 6 fasa ini dengan lengkap. Saya akan berkongsi bagaimana anda boleh melengkapkan 6 fasa utama ini.

Saya percaya anda mungkin melalui fasa 5 dan fasa 6.

Tahukah anda, jika fasa 1 - 4 diselesaikan, fasa 5 & 6 mungkin tidak akan berlaku.

PENYAKIT KENCING MANIS TAK AKAN SELESAI JIKA AKAR PENYAKIT INI TAK DIATASI.

Jika mahu undurkan kencing manis, mulakan dengan perubahan di fasa 1 dan fasa 2. Anda perlukan pemahaman, pelaksanaan dan istiqomah secara berterusan.

Jadi, saya syorkan anda untuk sertai Program Kawal Kencing Manis.


6 Bonus Utama Yang Menanti Anda!

Bonus 1: Bimbingan Doktor Perubatan, Nutritionist dan Dietitian

Bonus 2: eBook Eksklusif Teknik Turunkan Gula Dengan Efektif

Bonus 3: Menu/Resepi Personalise Yang Efektif Untuk Turunkan Bacaan Gula

Bonus 4: Pengambilan Bahan Semulajadi Yang Berkesan Membantu Mengawal Bacaan Gula


Dengarkan kisah inspirasi peserta Program Kawal Kencing Manis

Kenapa saya syorkan program ini?

Kerana anda akan dapat selesaikan fasa 1 dan 2 yang dihadapi.

  • Mindset yang tidak betul
  • Pengaruh persekitaran dan tabiat kehidupan
  • Permasalahan pada proses metabolik
  • Pengumpulan toksin
  • Simptom
  • Komplikasi

Bukan tu je, di fasa 3 dan fasa 4 badan ibarat api yang sedang marak membakar rumah akibat keradangan kronik dan radikal bebas.

Jika dibiarkan, penyakit-penyakit metabolik akan muncul.

Jadi bagaimana pula nak selesaikan fasa 3 dan fasa 4?

Berdasarkan penemuan sains dunia, saya telah menemui teori yang dapat membantu masalah ini.

Teori 'Telomere Shortening' Yang Memenangi Anugerah Nobel Pada Tahun 2009 oleh Dr Elizabeth Blackburn Mendapati Pemendekan Telomere Boleh Menyebabkan Penyakit Kronik Seperti Kencing Manis.

Namun, pemendekan ini dapat diatasi dengan bahan-bahan nutrisi terpilih yang bertindak sebagai Telomerase Activator.

Hasilnya, pemendekan telomere ini dapat diatasi, sel-sel sakit dapat dipulihkan dan DNA sihat dapat dihasilkan. Bahan-bahan ini terdiri daripada:

Namun, ada sesetengah bahan yang sukar diambil begitu sahaja. Contohnya seperti biji anggur, kulit buah manggis dan kulit pokok pain walaupun ia baik untuk kesihatan.

Sebagai seorang penyelidik saya sudah pasti inginkan semua mendapat khasiat bahan nutrisi ini dengan mudah.

Dari situ, tercetusnya idea untuk menghasilkan dalam bentuk minuman yang mudah diambil.

MEMPERKENALKAN

Bukan setakat dapat membantu badan menghasilkan DNA yang sihat. Ia mengandungi 12 esktrak bahan fitonutrisi semulajadi yang membantu masalah 3 serangkai seperti kencing manis, tekanan darah tinggi dan kolesterol tinggi.

Ia mengandungi biji anggur, teh hijau, kulit pokok pain, buah delima, durian belanda, kranberi, beri biru, roselle, tomato, acai beri, alga hijau dan kulit manggis.

Bahan-bahan ini dapat mengurangkan masalah rintangan insulin sekaligus meningkatkan kepekaan insulin. Bukan itu sahaja, ia juga membantu mengurangkan masalah keradangan kronik yang menjadi punca penyakit kronik.

Adakah perlu untuk anda mengamalkan suplemen? Makan sayur dan buah sahaja tidak cukup?

"95% Rakyat Malaysia Tidak Mengambil Sayur & Buah Dengan Cukup - NHMS, 2019"

Phytax bertujuan untuk memudahkan penghidap kencing manis untuk :

  • mendapatkan bahan aktif dari sumbernya
  • mempelbagaikan bahan nutrisi bagi kesan sinergi
  • mengelakkan kandungan gula semulajadi yang tinggi

Menstabil Dan Menurunkan Paras Gula Darah

Menghilangkan Rasa Sakit Mencucuk Dan Kebas Di Kaki Yang Berpanjangan.

Merawat Penglihatan Kabur.

Memberi Tenaga Dan Kesegaran Tubuh

Mempercepatkan Penyembuhan Luka

Kembali Hidup Bahagia Tanpa Diabetes

Ini Penjelasan Lanjut Mengenai Phytax

Phytax Telah Membantu Ribuan Pengguna. Malah, Lebih 3 Juta Botol Telah Terjual.

"Bacaan gula turun dari 24 ke 8.1 selepas amalkan Phytax. Saya kembali ceria.."

- Sarasuathy, 56 tahun

"Akibat tidak ambil peduli tentang kesihatan, saya menghidapi kencing manis.. Selepas ambil Phytax dan amal gaya hidup sihat, bacaan gula turun mendadak. Saya sangat bersyukur.."

- Khamli, 52 tahun

"Sekarang dah tak rasa penat penat.. Pengambilan ubat hospital makin berkurang.. Saya sarankan mereka yang ada kencing manis cuba amalkan Phytax.."

- Roslee, 52 tahun

"Sakit dia tuhan saja yang tahu sampai tak boleh berjalan.. Selepas 2 botol baru nampak kesan dia, dah boleh berjalan.. Saya bersyukur dengan nikmat tuhan yang memberikan kesihatan kepada saya"

- Aminah, 68 tahun

"Bacaan gula tinggi sehingga mencecah 20mmol.. Saya risau kencing manis ni 'effect' organ lain sebab tu saya ikhtiar.. Saya ambil Phyax dah 5 tahun.. Alhamdulillah.. bacaan gula maintain cantik.. Cuma ambil pagi dan malam.."

- Shafei, 57 tahun

Phytax Telah Menjalani Pelbagai Ujian Saringan & Klinikal

Mempunyai sijil Halal JAKIM

Bebas steroid  

Bebas dari bahan tercemar  

Bebas dari ubat ubatan  


Banyak Kajian Yang Telah Membuktikan Bahan Di Dalam Phytax Mampu Menurunkan Gula Darah Serta Mengatasi Komplikasi Kencing Manis Seperti Kebas Kaki, Masalah Buah Pinggang Dan Banyak Lagi

Saya juga telah melakukan ujian klinikal ke atas 10 orang peserta yang menghidap kencing manis selama 3 bulan. Peserta-peserta ini diberi Phytax dua kali sehari. Ujian darah mereka diuji sebelum pengambilan Phytax dan selepas 3 bulan pengambilan Phytax.

Bacaan enzim hati bertambah baik selepas 3 bulan

Bacaan fungsi buah pinggang (bacaan GFR meningkat) bertambah baik selepas 3 bulan

Hasil kajian mendapati pengambilan Phytax dapat menurunkan gula darah serta membantu melindungi buah pinggang dan hati.

Bagaimana dengan harga?

Tunggu sekejap!

Bukan hanya itu.

Banyak kajian mendapati gabungan mineral dan vitamin yang selalu tidak dipeduli ini dapat menurunkan bacaan gula darah di kalangan pesakit kencing manis! Rujuk graf kajian sains di bawah.

Nak tahu vitamin dan mineral apa?

Sekejap. Sebelum saya kongsikan jenis bahan tersebut, saya mahu kongsikan satu perkara.

Vitamin dan mineral ini boleh membantu meningkatkan sensitiviti insulin sekaligus membantu menurunkan paras gula darah di kalangan pesakit Diabetes.

Tapi.... nak makan dua-dua payah.

Untuk memudahkan anda menikmati kedua-dua mineral ini dengan harga mampu milik, saya formulasikan Xeero. Ditambah dengan rasa manis dari stevia, memberikan anda gabungan vitamin dan mineral yang lazat.

Dengan gabungan di atas, gabungan tiga bahan ini boleh mencecah sehingga RM145!

Tapi, saya bantu anda untuk menikmati dengan mudah dan murah.

Tinggal titis sahaja!

Pengambilan bahan nutrisi ini dapat menyelesaikan fasa 3 dan fasa 4.

Gabungan keempat fasa-fasa ini semestinya dapat membantu masalah kencing manis.

  • Mindset yang tidak betul
  • Pengaruh persekitaran dan tabiat kehidupan
  • Permasalahan pada proses metabolik
  • Pengumpulan toksin
  • Simptom
  • Komplikasi

Adakah anda sanggup membelanjakan ribuan ringgit (RM1325) untuk mendapatkan kembali nikmat sihat yang anda yang inginkan?

Dengan pengambilan bahan nutrisi, ubatan bersama perubahan gaya hidup yang betul sudah semestinya dapat membantu pesakit Diabetes untuk hidup bahagia tanpa diabetes.

Hanya Untuk Hari Ini~

BELI SEKALI, SIHAT BERHARI-HARI

*Selagi stok masih ada

Untuk yang nak order, KLIK INI sekarang.

Bonus Khas Untuk Anda

Nah saya berikan kepada anda 3 ebook ini secara PERCUMA! Anda boleh gunakan ebook ini untuk bantu kawal kencing manis dengan segera!

Kesemua RM297 diberi PERCUMA!

Hanya untuk hari ini.

Nak order? Jom KLIK INI sekarang.

Jaminan Keberkesanan 100% Atau Wang Anda Dikembalikan!.

Dengan setiap pembelian pakej Hidup Bahagia Tanpa Diabetes ini, kami sertakan sekali dengan jaminan keberkesanan 100% atau wang anda dikembalikan.

Jika setelah anda mengamalkan Phytax dan menyertai Program 14 Hari Kawal Kencing Manis serta mengikut setiap saranan Dr. Perubatan, Dietitian dan Nutritionist kami lalu mendapati segala-galanya tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda dalam mengawal Kencing Manis / gula darah anda , kami akan pulangkan wang anda.

Phytax Kencing Manis